مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط

هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا در منطقه آسیا

گروهی از محققان ژاپنی، ضمن هشدار نسبت به افزایش آلودگی هوا در منطقه آسیا، خواستار افزایش تلاشها برای کاهش گازهای آلاینده هوا شدند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از تلویزیون سراسری ژاپن (ان.اچ.کی)، یک گروه از محققان موسسه ملی مطالعات زیست محیطی ژاپن، میزان خروج گاز اکسید نیتروژن را بر اساس تولید صنعتی و وضعیت ترافیک در ‪۲۴‬کشور و منطقه در آسیا محاسبه کردند.
اکسید نیتروژن، موجب بروز دودهای نور شیمیایی و بارانهای اسیدی می‌شود.
نتیجه این تحقیقات نشان می‌دهد که در مجموع میزان خروج گاز اکسید نیتروژن در منطقه آسیا در سال ‪۲۰۰۳‬ میلادی به ‪۲۹/۵‬میلیون تن یا معادل سه برابر سال ‪۱۹۸۰‬میلادی رسید که ‪۱۰/۷‬ میلیون تن بود.
این نتایج همچنین نشان می‌دهد که چین با رشد اقتصادی سریع در این کشور، با ‪۱۴/۵‬میلیون تن یا حدود چهار برابر میزان تولید این نوع گاز در ‪۲۰‬سال گذشته، در رده نخست کشورهای تولیدکننده گاز آلاینده اکسید نتیروژن در مطنقه آسیا قرار دارد.
این گروه از محققان، اعلام کردند که اگر وضعیت مصرف انرژی و روند افزایش جمعیت در سطح کنونی بدون تغییر باقی بماند، میزان خروج گاز اکسید نتیروژن در چین، به بیش از ‪۲۵‬میلیون تن افزایش می‌یابد.
این گزارش می‌افزاید: بر این اساس، میزان خروج گاز آلاینده اکسید نتیروژن در منطقه آسیا به سطح ‪۴۶‬میلیون تن خواهد رسید که این رقم نشان دهنده ‪۱/۵‬برابر سطح کنونی خواهد بود.
“توشیماسا اوهارا” رییس گروه محققان در موسسه ملی مطالعات زیست محیطی ژاپن، گفت: خط مشی آینده چین برای توقف آلودگی هوا در منطقه آسیا، حیاتی است.
اوهارا، از دولت و صنایع ژاپن خواسته است تا با استفاده از تجربه و تکنولوژی موجود در این کشور، در تلاشهای فرامرزی برای کاهش انتشار مواد آلوده‌کننده هوا، فعالانه همکاری کنند.
منبع:سایت پزشکان بدون مرز http://www.pezeshk.us
ابراهیم ندرلو مدیر سایت مهندسی بهداشت محیط و صنعتی- سایت موِژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد