مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط

ادارات دولتی و عمومی تهران تعطیل شد

در پی افزایش شدید غلظت آلاینده ذرات معلق در تهران و قرارگیری شاخص کیفیت هوای پایتخت در شرایط بحران، کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای تهران بعدازظهر دوشنبه با حضور اعضاء در استانداری تهران تشکیل جلسه داد و مقرر شد کلیه فعالیت‌های ادارات، ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی، نظامی و نهادهای انقلاب اسلامی در روز سه‌شنبه در کلیه شهرهای استان تهران تعطیل شود. همچنین به دلیل مشکلات بهداشتی و زیست محیطی کلیه فعالیت‌های صنعتی در استان تهران از روز سه‌شنبه به مدت دو روز تعطیل شد که در صورت استمرار روند آلودگی این تعطیلی در روزهای آتی نیز تمدید خواهد شد.
 بر اساس این مصوبه، همچنین مقرر شد کلیه مراکز آموزشی و فرهنگی اعم از دولتی و خصوصی در کل استان تهران در روز سه‌شنبه تعطیل شود؛ اما امتحانات دانشگاه‌ها در این روز برگزار خواهد شد. در این جلسه همچنین کلیه واحدهای اورژانس و جمعیت هلال احمر استان به حالت آماده‌باش درآمدند و مقرر شد اقدامات لازم در زمینه‌ی امدادرسانی به شهروندان را انجام دهند.همچنین شهروندان از انجام فعالیت‌های ورزشی در پارکها، میادین و ارتفاعات مجاور استان تهران و تردد در هوای آزاد جددا خودداری کنند

شاخص کیفیت هوای تهران در شرایط بحران

به دلیل وجود گرد و غبار در کلیه مناطق تهران و بر اساس اطلاعات رسیده از ایستکاههای سنجش کیفیت هوای شهر تهران هم اکنون کیفیت هوا در شرایط بحران قرار دارد.بر اساس گزارش مرکز مهار، با توجه به تداوم وجود گرد و غبار و افزایش بی سابقه آلاینده ذرات معلق توصیه میگردد بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، خردسالان و بزرگسالان از تردد در هوای آزاد خودداری نمایند. همچنین کلیه افراد از انجام فعالیتهای ورزشی و ترددهای غیر ضرور جدا خودداری نمایند.از شهروندان محترم تقاضا میگردد از تردد با خودروی شخصی در سطح شهر تهران خودداری نمایند.

هشدار: غلظت زیاد آلاینده ذرات معلق در تهران

غلظت آلاینده ذرات معلق به 936 میکروگرم بر متر مکعب رسید. حد استاندارد این آلاینده 150 میکروگرم بر متر مکعب است. این میزان آلاینده مذکور طی سی سال اخیر بی سابقه بوده است. اکیداً توصیه می شود از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری بعمل آورید.

جهت اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید