مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط

سازندگان خودرو و تلاش‌ برای کاهش مصرف سوخت

در آستانه درخواست پیش‌بینی شده اتحادیه اروپا برای یک کاهش ‪۲۵‬درصدی در انتشار کربن خودروهای جدید در سال ‪،۲۰۱۲‬سازندگان خودرو به تلاش‌های خود برای کاهش مصرف سوخت و آلایندگی تولیدات خود شدت بخشیده‌اند.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از خبرگزاری فرانسه ، سازندگان خودرو در اروپا برای تامین اهداف خود در زمینه محدود کردن انتشار دی اکسید کربن به ‪۱۴۰‬ گرم در کیلومتر در سال آینده، چند رویکرد ضد آلودگی را دنبال کرده‌اند.
قرار است کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه از طرح‌هایی پرده بردارد که از سازندگان خودرو می‌خواهد از سال ‪۲۰۱۲‬انتشار دی اکسید کربن را در ناوگان خودروهای جدید مسافربری خود به میزان متوسط ‪۱۳۰‬گرم کاهش دهند.
بر اساس این تدبیر، سازندگان سوخت و قطعات با ایجاد بهبودهایی در سیستم تهویه هوا، نظارت فشار لاستیک خودرو و جعبه دنده‌ها و مصرف بیشتر سوخت‌های زیستی، این میزان متوسط را ‪۱۰‬گرم دیگر کاهش خواهند داد.
قرار است تلاش‌های مشترک سازندگان خودرو، قطعات و سوخت میزان متوسط انتشار دی اکسید کربن را یک چهارم کاهش دهد یعنی از حدود ‪۱۶۰‬گرم فعلی به ‪۱۲۰‬گرم برساند.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرانسه در گزارش دیگری اعلام کرد، کنگره آمریکا روز سه‌شنبه برای اولین بار از سال ‪،۱۹۷۵‬لایحه‌ای را برای افزایش معیارهای کارایی سوخت با اکثریت آرا تصویب و تا حد زیادی از مصرف سوخت‌های زیستی حمایت کرد.
یک هفته پس از اینکه سنای آمریکا این لایحه را بدنبال توافقی با اقلیت جمهوری خواهان به تصویب رساند، مجلس نمایندگان آمریکا که دمکرات‌ها رهبری آنرا بر عهده دارند با ‪۳۱۴‬رای موافق در برابر ‪۱۰۰‬رای مخالف این قانون را به تصویب رساند.
کاخ سفید اعلام کرد، “جرج بوش” رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه این لایحه انرژی را امضاء می‌کند تا به قانون تبدیل شود.
بر اساس این لایحه لازم است صنعت خودرو با افزایش استانداد کارایی سوخت تا سال ‪۲۰۲۰‬به ‪۳۵‬مایل در گالن ( یعنی ‪۱۵‬کیلومتر در لیتر)، مصرف سوخت را خودروها و کامیون‌های سبک تا ‪۴۰‬درصد کاهش دهد.
معیار فعلی صرفه جویی سوخت ‪،CAFE‬حدود ‪۲۷/۵‬مایل در گالن برای خودروها و بیش از ‪۲۲‬مایل در گالن برای کامیون‌های سبک است.
این لایحه همچنین خواستار یک افزایش شش برابری مصرف اتانول است بطوریکه مصرف این سوخت زیستی تا سال ‪۲۰۲۲‬به ‪۱۳۶‬میلیارد لیتر در سال برسد.
علاوه بر این، این قانون معیارهای جدیدی برای کارایی انرژی وضع می‌کند که بر اساس آن لازم است مصرف لامپ‌های برق و وسایل برقی که الکتریسیته کمتری مصرف می‌کنند بیشتر شود.

منبع:سایت پزشکان بدون مرز http://www.pezeshk.us
ابراهیم ندرلو مدیر سایت مهندسی بهداشت محیط و صنعتی- سایت موِژ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد