مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط
مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

مهندسی بهداشت محیط -آلودگی هوا

آلودگی هوا و مهندسی بهداشت محیط، آلودگی هوا در صنایع ، بهداشت صنعتی و بهداشت محیط

کشورهای روسیه، چین، هند، پرو، زامبیا صاحب آلوده‌ترین شهرهای جهان

یک گروه مستقل مدافع محیط زیست در آمریکا فهرستی از آلوده‌ترین شهرهای جهان را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز به نقل از ” بی.بی.سی” ، در صدر فهرستی که توسط موسسه “بلک اسمیت” منتشر شده ، نام شهرهایی در روسیه، چین، هند، پرو، زامبیا و برخی کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق دیده می‌شود.

براساس گزارش موسسه ” بلک اسمیت” ، آلودگی شدیدی که عمدتا توسط صنایع مواد شیمیایی، فلزات و معادن ایجاد می‌شود، زندگی تقریبا ‪۱۲‬میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است.

در گزارش این موسسه از بیماری‌های مزمن و مرگ زودرس بعنوان تبعات زندگی در چنین شرایطی نام برده شده است.

این گزارش سالانه که نخستین بار در سال ‪۲۰۰۶‬منتشر شد ، نام شهرها بر اساس حروف الفبا مرتب شده است و هیچ گونه رده بندی بر اساس میزان آلودگی این شهرها صورت نگرفته است.

موسسه”بلک اسمیت” دلیل این مسئله را تفاوت موجود در جمعیت و ذات آلودگی نقاط مختلف عنوان کرده است.

شهر “تیان یینگ” چین، از جمله نقاطی است که در سال ‪۲۰۰۷‬به این فهرست اضافه شده است.

در این شهر به واسطه وجود یک مرکز عظیم تولید سرب، ‪۱۴۰‬هزار نفر بطور بالقوه در معرض مسمومیت با ذرات سرب معلق در هوا هستند.

بر اساس گزارش موسسه بلک اسمیت ، در شهر”سوکیندرا” در هند ‪۱۲‬معدن که بدون وجود نظارت‌های محیط زیستی فعالیت می‌کنند، مواد شیمیایی خطرناکی را به شکل گاز در هوا پراکنده می‌کنند.

در این گزارش به شهر “سومقاییت” جمهوری آذربایجان هم اشاره شده که از مراکز صنعتی اتحاد جماهیر شوروی پیش از تجزیه محسوب می‌شد.

در گزارش‌ها آمده‌است که نرخ سرطان دراین شهر ‪۵۱‬درصد بیشتر از میانگین نرخ سرطان در کشور آذربایجان است، و تغییرات ژنتیکی و تولد کودکان با نقص عضو و نارسایی از موارد رایج در این شهر به شمار می‌رود.

“ریچارد فولر” مدیر موسسه بلک اسمیت گفت: “واقعیت این است که در این نقاط آلوده ، کودکان بیمار می‌شوند و در حال مرگ هستند و حل مشکل ، کار پیچیده‌ای نیست.”
فولر ادامه داد:”امسال توجه رسانه‌ها به‌آلودگی بیشتر شده، اما اقدامات چندانی برای ایجاد صندوق‌های حمایتی یا برنامه‌های حمایتی جدید انجام نشده است و باید کاری صورت گیرد.”

برگرفته از سایت پزشکان بدون مرز

ابراهیم ندرلو مدیریت سایت موژ  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد